Visuel identitet

DESIGNBUREAU MED SPECIALE I GRAFISKE IDENTITETER

En visuel identitet kan bedst beskrives som virksomhedens ansigt udadtil. Det betyder, at din virksomhed er, hvad omverdenen ser.

En gennemarbejdet visuel eller grafisk identitet definerer samspillet mellem virksomhedens logo, farver, typografi, illustrationer og fotos. Det er altså den visuelle identitet, der giver en virksomhed sin personlighed og adskiller den fra andre.

BUREAU117 er et reklame- og designbureau, som med både faglig skarphed og dyb passion udvikler visuelle identiteter, som sikrer vores kunder et særkende i markedet.

KONSISTENTE VISUELLE RAMMER

Med en gennemtænkt og gennemarbejdet grafisk identitet får du et solidt fundament under din virksomheds kommunikation. En konsistent og professionel fremtoning indgyder desuden tillid hos dine forskellige interessenter. Det lyder måske banalt, men ikke desto mindre har det en enorm betydning.

NY VIRKSOMHED ELLER RELANCERING?

Når en helt ny virksomhed skal lanceres, er vi med til at skabe virksomhedens kommunikative fundament fra bunden. Vi udvikler typisk logo og visuelle retningslinjer, så virksomheden fra dag ét fremstår overbevisende med et udtryk, der matcher virksomhedens vision, services og produkter.

I andre tilfælde relancerer vi en eksisterende virksomhed, som af den ene eller anden årsag har behov for et nyt og anderledes udtryk.

UDVIKLING AF LOGO

En central del af en visuel identitet er logoet. Som et professionelt designbureau har vi gennem tiden designet en lang række logoer, og vi holder meget af arbejdet med at skabe logoer, som underbygger spændende virksomheder, organisationer og produkter.

NY BREVLINJE?

Brev- eller papirlinjen er typisk der, vi starter, når vi udvikler en visuel identitet. Det er virksomhedens visuelle grundmateriale, som skal danne fundamentet for den øvrige kommunikation. Alt efter virksomhedens behov kan denne del være mere eller mindre omfattende.

UDVIKLING AF DESIGNGUIDES

Om man kalder det en designguide, en brandmanual eller brand guidelines er ikke altafgørende, da målet som regel er det samme: at udvikle en rettesnor for, hvordan virksomheden anvender sin visuelle identitet og sikrer, at det visuelle udtryk er både overbevisende og konsistent.

Når en løsning skal tænkes i detaljen og være let at implementere, udarbejder vi en designguide med retningslinjer for, hvordan virksomhedens visuelle identitet kan foldes ud i hverdagen.

Den gennemarbejdede designguide indholder regler for brug af logo, guidelines for brug af skrifttyper (typografi) samt en gennemtænkt farvepalette, som definerer, hvordan virksomheden kan arbejde med farver i sin kommunikation. Billeder er en vigtig del af de fleste virksomheders univers, og derfor udvikler vi som regel et tilhørende fotokoncept, hvor vi definerer billedstil, motiver m.v. Vi udvikler også ofte retningslinjer for illustrationer, supergrafik og ikonografi.


Vil du vide mere?

ANDERS KJÆRGAARD

Kreativ direktør, partner
M: +45 21 45 51 17
LinkedIN

kolding-kommune-designguide_case

SE HELE
CASEN

Kolding Kommune

IDENTITET OG DESIGNGUIDE

Ny og markant visuel identitet, som matcher Kolding Kommunes designvision.
Se case

SE HELE
CASEN

Denmark Bridge

VISUEL IDENTITET OG WEB

Vi har skabt de visuelle rammer om foreningen DenmarkBridge, som indtager Silicon Valley.
Se case

Du har nået bunden, nu er den eneste vej OP