Designbureau med speciale i udvikling af visuelle identiteter

Vi skaber markante identiteter, som giver jer en solid platform for jeres kommunikationsindsats.

Alle nye projekter starter med en dialog

Det er en stor beslutning af få udviklet en ny visuel identitet. Det ved vi alt om. Det kan også være svært at finde det helt rigtige bureau til opgaven. For det handler både om faglighed og mavefornemmelse.

Hvis du søger hjælp til et identitetsprojekt, er vi altid friske på en uforpligtende snak, så du kan lære os bedre at kende. Vi kan også sende dig vores præsentation, som viser, hvordan vi typisk arbejder med udvikling af visuelle identiteter. Ring +45 43 43 41 17 eller send mail til info@bureau117.dk

Hvad er en visuel identitet?

En visuel identitet kan bedst beskrives som virksomhedens ansigt udadtil. Det er altså den visuelle identitet, der giver en virksomhed sin personlighed og adskiller den fra andre.

Den gennemarbejdede visuelle – eller grafiske – identitet sætter rammerne for samspillet mellem virksomhedens logo, farver, typografi, illustrationer, fotos og andre visuelle kendetegn.

Bureau 117 har gennem mere end 14 år med faglig skarphed og passion udviklet visuelle identiteter, som har sikret vores kunder et særkende.

Konsistente visuelle rammer

En gennemtænkt grafisk identitet giver dig et solidt fundament under din kommunikation. En konsistent fremtoning indgyder tillid hos dine forskellige interessenter og får din virksomhed eller organisation til at fremstå seriøs. Det lyder måske banalt, men ikke desto mindre er det vigtigt.

Ny virksomhed eller organisation – eller relancering af en eksisterende?

Når en ny virksomhed skal lanceres, er vi med til at skabe virksomhedens kommunikative fundament fra bunden. Vi udvikler typisk logo og visuelle retningslinjer, så virksomheden fra dag ét fremstår  med et udtryk, der matcher virksomhedens vision, services og produkter.

I andre tilfælde relancerer vi en eksisterende virksomhed eller organisation, som af den ene eller anden årsag har behov for et nyt og anderledes udtryk.

Udvikling af logo

En central del af en visuel identitet er logoet. Som et professionelt designbureau har vi gennem tiden designet en lang række logoer, og vi brænder for arbejdet med at skabe løsninger, som underbygger virksomheder, organisationer og produkter.

Udvikling af designguide

Om man kalder det en designguide, en brandmanual eller brand guidelines er ikke afgørende. Målet er det samme: at udvikle en rettesnor for, hvordan virksomheden anvender sin visuelle identitet og sikre, at udtrykket er stærkt og konsistent på tværs af de platforme, hvor virksomheden kommunikerer.

Når vi udvikler en ny visuel identitet, udarbejder vi samtidig en designguide med retningslinjer for, hvordan den visuelle identitet foldes ud i praksis. Her tænker vi de grafiske og kreative løsninger i detaljen, og vi har fokus på, at løsningerne skal fungere for de mennesker og afdelinger, der skal arbejde med at implementere dem.

En designguide fra os indeholder som minimum regler for brug af logo, guidelines for typografi samt en gennemtænkt farvepalette, som definerer, hvordan der kan arbejdes med farver i kommunikationen. Brugen af billeder er ligeledes en vigtig del af kommunikationen, og derfor udvikler vi ofte et tilhørende fotokoncept, hvor vi definerer billedstil, motiver m.v. Vi udvikler også gerne retningslinjer for illustrationer, supergrafik, ikonografi, digital tilstedeværelse m.v.

Fra identitet til implementering

Vi skaber ofte visuelle identiteter til kunder med inhouse marketing- og kommunikationsressourcer eller kunder, som bruger et fast bureau til det daglige grafiske arbejde. I forlængelse af den kreative proces udvikler vi derfor ofte forskellige skabeloner, som gør identiteten let at implementere. Det kan være InDesign-skabeloner til salgsmaterialer, præsentationsskabeloner, skabeloner til SoMe, animerede skabeloner til filmproduktion m.v. Hvis det giver mere mening, kan vi også hjælpe med at udvikle og færdiggøre forskellige former for kommunikation, som giver den nye identitet vinger. Det afhænger 100% af jeres ønsker og behov.

Identiteter i fysiske rammer

En effektiv måde at forankre en ny visuel identitet er ved at indarbejde den i virksomhedens fysiske rammer. Sådan helt konkret og lavpraktisk. Når former, farver og andre visuelle kendetegn fra en visuel identitet rulles ud i fysiske rum på den rigtige måde, har det en stor effekt.

Læs mere om wayfinding og signage her

Massiv erfaring med visuelle identiteter

Som designbureau har vi løst adskillige identitetsopgaver for både private, kommunale og statslige kunder. Vi har blandt andet udviklet visuelle identiteter, designguides og grafiske universer til Kolding Kommune, Pernille Corydon Jewellery, Vækstfonden, Flyvevåbnet, Bluegarden, SKAT, Augustiana Kunsthal og Kunstpark, Watts, Danmarks Grønne Investeringsfond, Danmarks Grønne Fremtidsfond, LILIENHOFF, DenmarkBridge, ScanPipe, HEKA Dental, Studieby Kolding, SagaWood, Vejen Business College og mange flere.

“Da vi skulle vælge et bureau til udvikling af vores nye visuelle identitet, var vi ikke i tvivl om, at vi skulle gå med Bureau 117. Teamet har været dedikeret, fleksibelt og knivskarpt. Processen er gået smooth, vores behov er blevet forstået og vores ønsker omsat til resultater.”

Anne Katrine Arentsen
Communication Manager, Energy Cluster Denmark

Vil du se vores arbejde?

Det bedste sted at starte er på vores case-side, hvor du finder en lang række eksempler på visuelle identiteter, vi har skabt til andre kunder. Se vores mange cases her

Få en uforpligtende snak

Skal du bygge en ny virksomhed eller rebrande den gamle?

Ring til Anders Kjærgaard på +45 43 43 41 17 eller send en mail til info@bureau117.dk