Det er en stor beslutning af få udviklet en ny visuel identitet. Det ved vi alt om. Det kan også være svært at finde det helt rigtige bureau til opgaven. For det handler både om faglighed og mavefornemmelse.
Hos os er det faglige fundament på plads, og vi har gennem tiden løst opgaver for en lang række danske og internationale organisationer, virksomheder og brands.
Søger hjælp til udvikling af en visuel identitet, tager vi gerne en uforpligtende snak, så du kan lære os bedre at kende. Vi kan også sende dig vores præsentation, som viser, hvordan vi arbejder med udvikling af visuelle identiteter.
Ring +45 43 43 41 17 eller send mail til info@bureau117.dk
En visuel identitet kan beskrives som virksomhedens ansigt udadtil. Det er altså den visuelle identitet, der giver en jeres virksomhed eller organisation personlighed og adskiller jer fra andre.
En gennemarbejdet visuel identitet sætter rammerne for samspillet mellem elementer som logo, farver, typografi, illustrationer, fotos og andre visuelle kendetegn.
Som et etableret designbureau har vi mere end 15 års erfaring med udvikling af visuelle identiteter, og vi har skabt løsninger for både internationale brands, private virksomheder, startups, statslige organisationer samt flere kommuner.
En gennemtænkt grafisk identitet giver jer et stærkt fundament under jeres kommunikation. En velovervejet og konsistent fremtoning vækker tillid og sikrer, at I bliver opfattet på den rigtige måde. Det lyder måske banalt, men ikke desto mindre er det vigtigt.
Når en ny virksomhed eller et brand skal lanceres, kan vi skabe det visuelle og kommunikative fundament fra bunden. Vi udvikler typisk logo og et visuelt univers, så I fra dag ét fremstår med et helstøbt udtryk, der matcher jeres vision, services og produkter. Vi hjælper jer hele vejen og slipper jer først, når I er tilfredse og trygge.
De fleste visuelle identiteter, vi skaber, er til eksisterende virksomheder eller organisationer, der som en del af en naturlig udvikling eller af konkurrencemæssige eller strategiske årsager har behov for et nyt og skarpere udtryk. Derfor har vi stor erfaring med at skabe nye udtryk med forståelse og respekt for det, der har været.
En central del af en visuel identitet er selve logoet. Som et professionelt designbureau har vi gennem tiden designet en lang række logoer, og vi brænder for arbejdet med at skabe kreative løsninger, som underbygger virksomheder, organisationer og produkter.
Om vi kalder det en designguide, en brandmanual eller brand guidelines er ikke afgørende. Målet er det samme: at udvikle en rettesnor for, hvordan du anvender din visuelle identitet og sikre, at jeres udtryk er sammenhængende på tværs af de platforme, hvor I kommunikerer.
Når vi udvikler en ny visuel identitet, udarbejder vi samtidig en designguide med retningslinjer for, hvordan den visuelle identitet implementeres i praksis.
Her gennemtænker vi de kreative detaljer, og vi har fokus på, at de færdige løsningerne skal fungere for de mennesker, der skal arbejde med dem.
En designguide indeholder som minimum regler for brug af logo, guidelines for typografi samt en gennemtænkt farvepalette, som definerer, hvordan der kan arbejdes med farver i kommunikationen. Brugen af billeder er ligeledes en vigtig del af kommunikationen, og derfor udvikler vi ofte et tilhørende fotokoncept, hvor vi definerer jeres billedstil. Vi udvikler også gerne retningslinjer for web, SoMe, illustrationer, supergrafik, ikonografi, film m.v.
Nogle designguides er på 25 sider, mens andre er på 150. Det afhænger 100% af jeres behov og den sammenhæng, I arbejder i.
Vi skaber ofte visuelle identiteter til kunder, som har en inhouse marketingafdeling eller bruger et fast bureau til det daglige grafiske arbejde.
I forlængelse af den kreative proces udvikler vi derfor som regel forskellige skabeloner, som gør identiteten let at implementere. Det kan være InDesign-skabeloner til salgsmaterialer, præsentationsskabeloner, skabeloner til SoMe, animerede skabeloner til filmproduktion m.v.
Hvis det giver mening for jer, kan vi også hjælpe med at udvikle forskellige former for færdig kommunikation eller fx en lanceringskampage.
Alt efter jeres udgangspunkt og ambitionsniveau, kan vi bidrage med en række relaterede services udover selve det kreative arbejde. Jo mere solidt et fundament, vi skaber, desto stærkere et brand vil der komme ud af processen. I nogle tilfælde leverer vi udelukkende den kreative del ud fra en allerede fastlagt retning, mens vi i andre projekter er med hele vejen fra idé til færdigt brand. Hvert eneste forløb skræddersyes til den enkelte kunde og det budget, der er til rådighed.
Ring 43 43 41 17 for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan bidrage bedst muligt ind i jeres kommende projekt.
Hvis du i forbindelse med udviklingen eller genfødslen af dit brand har behov for strategisk sparring og udvikling af den helt grundlæggende fortælling omkring jer, står vi naturligvis til rådighed og kan hjælpe med det strategiske og budskabsmæssige fundament, inden vi bliver kreative.
Din brandstrategi er langt fra ligegyldig, og den påvirker den måde, hvorpå dit brand bliver mødt i verden. Vi har stor erfaring med grundlæggende brandarbejde og kan hjælpe jer med at finde den helt rigtige plads i markedet, som vi derefter bygger jeres brand og kommunikation op omkring.
En effektiv måde at forankre en ny visuel identitet er ved at indarbejde den i virksomhedens fysiske rammer – sådan helt konkret og lavpraktisk. Når former, farver og andre visuelle kendetegn fra en visuel identitet rulles ud i fysiske rum på den rigtige måde, kan det have en stor effekt.
Allan Mølholm
Founder, Kaerly
Som designbureau har vi løst adskillige identitetsopgaver for både private, kommunale og statslige kunder. Vi har blandt andet udviklet visuelle identiteter og universer til Green Power Denmark, Kolding Kommune, Silkeborg Kommune, Pernille Corydon Jewellery, Vækstfonden, Building Green, Kolding Kommune, Nordisk Ministerråd, Flyvevåbnet, SKAT, Kaerly, Energy Cluster Denmark og mange flere.
Anne Katrine Arentsen
Communication Manager, Energy Cluster Denmark
Vi deltager altid gerne i offentlige udbud på større projektet – og vi har gennem tiden vundet en lang række af dem. Sidder du som ansvarlig for indhentning af et tilbud, er du mere end velkommen til at ringe eller sende os en mail med dit brief.
Det bedste sted at starte er på vores case-side, hvor du finder en lang række projekter, vi har skabt til andre kunder. Se vores mange cases her