Til det 57.000 m2 store shoppingcenter Fisketorvet har vi udviklet og implementeret et omfattende wayfinding-koncept, som leder kundestrømmen hensigtsmæssigt gennem centret, mens en omfattende og længerevarende ombygning står på.
Derudover har vi skabt et levende formidlingskoncept, der fortæller om det nye, der venter kunderne på den anden side af ombygningen.
Den gennemtænkte wayfinding er baseret på en analyse af kundestrømmen og leder de mange forskellige typer af gæster hensigtsmæssigt gennem centret via tydeligt markerede alternative ruter.
Som en del af projektet har vi udviklet et formidlingskoncept og konkret kommunikation omkring det nye store madunivers, som Fisketorvets gæster kan se frem til at besøge, når den omfattende ombygning er færdig. Det visuelle udtryk hænger sammen med wayfinding-løsningerne, så årsagen til at gæsterne i en periode skal anvende andre ruter end normalt fremhæves. Hermed vendes potentiel irritation til nysgerrighed og forståelse.
Vi har løst opgaven som en totalentreprise, hvor vi har stået for alt fra indledende analyse og idéarbejde over kreativ udvikling til produktion og montage af de fysiske wayfinding- og displayløsninger.