SKAT er en organisation, som alle kender og har en holdning til … Men hvad er SKAT for et sted at arbejde? Det er der ikke mange, der er ved. Og dét er en udfordring, når der skal rekrutteres nye medarbejdere. Dette var baggrunden for SKATs udfordrende employer branding-projekt, som vi vandt i et udbud.
Vi startede processen fra scratch. På baggrund af grundigt feltarbejde, workshops med SKATs topledelse og samtaler med medarbejdere blev vi klædt på til at udvikle SKATs Employer Value Proposition (EVP) – de primære salgsargumenter for arbejdspladsen SKAT. Vi kom ligeledes op med SKATs nye employer brand payoff.
Med fundamentet på plads udviklede vi SKATs nye karriereunivers. Som en del af opgaven skabte vi både koncept og content til karrieresitet skat.dk/job, flere employer branding film, et fotoarkiv til rekrutteringsbrug, et messekoncept til jobmesser og flere andre elementer.
Vores karriereunivers er med stor succes og en imponerende intern opbakning blevet rullet ud i SKATs organisation, hvor rekrutteringen til fremtidens SKAT nu er i fuld gang.