Et anderledes og intenst første møde blev startskuddet til vores mest omfattende projekt nogensinde. Ud af processen kom Kaerly.
I et særdeles tæt, respektfuldt og helt utraditionelt samarbejde med Kaerlys founding team har vi ydet omfattende rådgivning og skabt et smukt nyt brand bygget på kærlighed og sunde værdier.
Udgangspunktet for Kaerly er en filosofi – en helt særlig tilgang til at drive forretning. Med udgangspunkt i filosofien har vi fået frie hænder til at skabe netop det brand, som vi synes var det rigtige, og vi har været med hele vejen fra foranalyse og konceptudvikling over budskabsunivers til omfattende eksekvering.
Vi er taknemmelige for have deltaget i rejsen med Kaerly, som er blevet nære venner af huset – og vi er stolte af resultatet.
Kaerly er skabt af et stærkt team med solid erfaring fra et af verdens største danske møbelbrands. Hele Kaerlys tilgang til design og indretning er præget af den danske designarv og den verdenskendte skandinaviske minimalisme. Udgangspunktet for brandudviklingen har været kærlighed – omdrejningspunktet for den filosofi, som virksomheden er bygget på. Kærlighed til gode og anstændige produkter, til mennesker og til omverdenen generelt.
Som Kaerlys internationale leadbureau har vi haft ansvaret for udviklingen af brand’et og al kommunikation fra scratch. Undervejs har vi håndplukket både danske og udenlandske samarbejdspartnere og specialister, som har bidraget til processen.
I samarbejde med håndplukkede specialister har vi skabt hele Kaerlys kommunikationsplatform og klare retningslinjer for, hvordan brand’et kommunikerer på sine forskellige kanaler. Derudover har vi været ansvarlige for udviklingen af Kaerlys internationale content.
Kaerly er skabt som et internationalt brand med vækstpotentiale, men Kaerlys første to fysiske butikker er beliggende i Tyskland. Vi har bistået marketingteam’et med at finde og screene tyske samarbejdspartnere, og vi har arbejdet tæt sammen med det tyske bureau, som vi valgte til Kaerly.
Kaerly er et multi-brand koncept, men kernen i forretningen er brand’ets egen møbelkollektion, som er designet i Danmark og produceret i Europa. Vi har udviklet kommunikationen rundt om Kaerlys kollektion, hele det visuelle udtryk og et omfattende fotokoncept.
I samarbejde med Kaerlys B2B-afdeling har vi skabt et koncept for det internationale indsalg af Kaerlys kollektion til møbelforhandlere i hele Europa.
Meget tidligt i processen var vi med i udviklingen af hele forretningskonceptet og sammensætningen af det kuraterede sortiment fra Danmarks førende designbrands. Derudover har vi udviklet ideen til Kaerly’s cirkulære kollektion, som består af istandsatte klassiske møbler.
For at sikre den skandinaviske DNA i alt fra materialevalg til design, har vi udviklet en omfattende stil- og materialeguide til de tyske indretningsarkitekter, som har stået for den gennemgribende renovering af Kaerlys to første studios i München. I processen har vi forholdt os til alt fra træsorter og gulvbelægninger over farver til inventardesign, skiltning og dekorative elementer.
Den visuelle identitet er blevet ført videre ud i et helstøbt butikskoncept, hvor vi blandt andet har konceptudviklet og designet folieudsmykning og POS-materialer.
Efter det omfattende udviklingsarbejde og lanceringen af Kaerly har vi fungeret som faste rådgivere, kreative sparringspartnere og udførende på en række kommunikative opgaver.