Kunde: Hyundai / Opgave: Lanceringskampagne

HYUNDAI LANCERINGSKAMPAGNE

Billige biler i mikroklassen er der mange af, og konkurrencen er benhård. Hvordan skiller man sig ud, når man ikke er billigst?
Som reklamebureau for Hyundai på det danske marked, fik vi ansvaret for at lancere den nye udgave af den populære bestseller, Hyundai i10.

På tidspunktet for lanceringen havde konkurrenterne skruet prisen for deres modeller ned under smertegrænsen på 70.000 kroner, og dér kunne Hyundai ikke placere deres helt nyudviklede luksus-mikrobil. Vi valgte derfor en anden tilgang og introducerede Hyundai i10 som et lidt bedre, lidt mere gennemtænkt og lidt dyrere alternativ til de helt skrabede prispressermodeller fra de andre bilproducenter.

Første step var udvikling og eksekvering af en lokalt tilpasset teaserkampagne før selve introduktionen, og derefter udviklede og eksekverede vi den store introduktionskampagne, som løb over 3 måneder.

Både forhandlere og kunder tog ekstremt godt imod den nye Hyundai i10, og salget i første periode overgik langt Hyundais forventninger.


Du har nået bunden, nu er den eneste vej op