ScanPipe er Danmarks største grossist inden for artikler til vand og afløb. Virksomheden opererer på B2B-markedet, og kunderne er typisk kloakmestre, entreprenørvirksomheder og forsyningsselskaber.
På trods af, at ScanPipe aldrig havde markedsført sig i større grad var omsætningen stabil med et solidt overskud hvert år. Men ledelsen ville videre, og vækstmålene var ambitiøse. Derfor bad virksomheden om hjælp til udvikling af en langsigtet brandingstrategi og en markant markedsføringsplatform.
I den indledende fase konstaterede vi, at ScanPipe befinder sig i en branche, hvor alle grossister ligner hinanden, tilbyder mere eller mindre det samme og kommunikerer på stort set samme måde. Gennem en foranalyse afdækkede vi desuden, at der var et gode muligheder for at løfte målgruppens kendskab til ScanPipe.
Derfor blev strategien at udvikle en ny og skarpere profil, et unikt markedsføringsunivers og målrettede kampagneaktiviteter, som skiller sig ud fra mængden.
Med udgangspunkt i målgruppen, som er 98% mænd, der godt kan lide grej, har vi skabt et anderledes og humoristisk ScanPipe-univers med inspiration fra legetøjsverdenen.
Universet er implementeret i ScanPipes nye visuelle identitet og rulles løbende ud i forskellige målrettede medier. Selve B2B-kampagnen indeholder blandt andet film, målrettet SoMe, print, online annoncering og direct mails.